divendres, 29 de juny del 2018

OFERTA DE CURS D'ESTIU DEL GRIAE A LA UB





GRIAE peke.jpgEl ioga a l’educació: 

aprendre a ser, fer, 

conèixer i conviure. 



Descripció
Portar la filosofia del ioga a l’aula implica un aprenentatge respectuós amb la persona, les seves intel·ligències i les seves potencialitats.
La formació ens descobrirà la importància del respecte per als ritmes corporals i aprendrem a gestionar-los mitjançant la respiració, la postura i la relaxació.
Les pràctiques de ioga a l’aula desenvolupen la consciència del “ser” i ajuden a crear  un entorn de comunicació i intercanvi òptim per a aprendre des de l’autoestima i la confiança, aspectes fonamentals per a la motivació i el coneixement.
Les pràctiques que portarem a terme faran que la vivència esdevingui evidència i des de l’activació dels propis recursos interns avançarem pel camí de l’aprenentatge significatiu.

Objectius
  • Descobrir la importància del cos en l’aprenentatge, i el respecte als ritmes corporals.
  • Prendre consciència de la importància de potenciar l’equilibri entre cos, ment i emocions.
  • Donar al professorat eines que generin el desenvolupament integral de l’alumnat.
  • Desenvolupar estratègies per a la motivació i el plaer per aprendre.
  • Experimentar els efectes de les pràctiques de: respiració, postures, relaxació, concentració.

Continguts
Reflexió teòrica i pràctica d’exercicis de ioga focalitzats en:
  • La creació d’un entorn òptim per a l’aprenentatge des del punt de vista físic, mental, i emocional
  • La gestió de l’estrès i les emocions
  • El foment de l’autoestima
  • La dissolució de tensions, creences i bloquejos
  • El desenvolupament de l’atenció i la concentració
  • L’estimulació de la memòria
  • El despertar de la creativitat
  • La potenciació de la personalitat, la responsabilitat i l’autonomia
  • Les relacions interpersonals i l’empatia

Metodologia
La formació serà sobretot pràctica i vivencial, acompanyada de les justificacions teòriques basades en la pedagogia, la ciència del ioga i la neurociència.

Destinataris: professorat d’educació infantil, primària i secundària 
Calendari i horari: del 2 al 6 de juliol de 2018, de 9.00 a 13.00 h
Hores: 30 hores (20 presencials i 10 no presencials )
Requisits de certificació: Assistència al 80% de les hores presencials i lliurament del treball personal.
Observacions: cal portar roba còmoda, mitjons i màrfega.
Places: 25
Lloc: Universitat de Barcelona. Campus de Mundet. Aula per determinar.
Preu: 95 €
Període d’inscripció: del 8 de maig al 22 de juny de 2018
Inscripció per Internet:  Formulari de matrícula