
Són les dues darreres hores de la jornada matinal, de 12h30-14h30’. Les alumnes, només hi ha un noi, arriben… algunes rialleres, altres arrossegant els peus i l’ànima, unes altres amb mirada d’interrogant, i també n’hi ha d’indiferents. Aquesta mirada constitueix el nostre primer contacte amb la realitat de l’aula, hem pactat evidenciar l’estat d’ànim del nostre alumnat en el moment d’iniciar la classe, doncs creiem que és a partir d’aquesta consciència personal i momentània que podem iniciar la nostra proposta de treball.
Així doncs, ja estem disposades, i comencem per la primera lliçó: la mestra, el mestre ha d’estar atent/a a l’estat físic, mental i emocional del seu alumnat a l’inici de la classe, per això, el primer que fem és evidenciar, reflexionar, sentir:
COM ESTIC? COM EM SENTO?
Material que necessitem: Gomets de quatre colors diferents.
Activitat: Identifiquem l’estat d’ànim personal tot triant un gomet de color. Mostrant-lo als/ a les companys/es al enganxar-ho sobre la nostra espatlla.
- CONTENT/A: DAURAT
- TRIST/A: BLANC
- ENFADAT/ADA: VERMELL
- TRANQUIL, SERÈ: BLAU

A continuació, passegem la mirada i observem gomets de tots colors, el vermell destaca més del previst. I aquesta és la pista que ens marcarà el camí a seguir al llarg de tot el taller. Una part del nostre alumnat acaba de tenir un examen a la classe anterior.
Al cap d’una estona, després d’haver realitzat algunes activitats de ioga sobre la respiració, un toc de cròtals fa aturar el grup un moment i preguntar-se com se senten, adonar-se’n del seu estat interior. Llavors, demanem si desitgen canviar el color dels seus gomets. Una part important del grup canvia el vermell pel groc.

Gràcies Núria per haver-nos donat l’oportunitat de conèixer i compartir amb el teu alumnat!