dijous, 23 de març de 2017

ENS PRESENTEM


El Grup de Recerca de Ioga a l'Àmbit Educatiu (GRIAE) el formem les següents persones:




Ana B. Agruña Barreiro 

Sóc mestra d’Educació Infantil i Primària i actualment treballo a l’Escola Masrampinyo de Montcada i Reixac (Barcelona). Practico Hatha ioga des de fa més de 10 anys seguint les ensenyances de Ramon Cases, deixeble directe de Nil Haoutoff. M’he format en Psicomotricitat i continuo la meva formació en ioga i pranayama.



Rosa Andreu Chavarria

Sóc biòloga i professora de ioga formada a l'escola Sadhana. Treballo com a mestra a Cicles Formatius i fa uns deu anys que practico ioga. Actualment continuo formant-me fent el doctorat sobre ioga a la Facultat d'Educació i la formació de iogateràpia.







Sonia Carrasco Coria

Sóc professora d’anglès a l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI). Estic diplomada en Tècniques de Relaxació, Yoga i Educació (TRYE) de l’associació RYE España.











Monstserrat Clares Ruiz

Mestra de l’Escola Francesc Aldea i Pérez (Terrassa). Practicant de ioga i meditació des de fa 12 anys. Formada en Tècniques de Relaxació, Ioga i Educació (RYE Espanya) i en Meditació Activa (Osho® Siddartha Instituto).








Dolors García Debesa 

Sóc professora d’educació infantil i primària. Professora de ioga formada per l’Associació Professional de Professors de Ioga Asmita. Presidenta de RYE España. Diplomada i formadora al RYE en Tècniques de Yoga a l’Educació (TYE) i en Tècniques de Relaxació, Yoga i Educació (TRYE). Autora del llibre Ioga i educació. Un aprenentatge per a la vida. Especialista en Tècniques d’Expressió i Psicomotricitat per l’Escola d’Expressió i Psicomotricitat Carme Aymerich i en Tècniques de Control Mental pel mètode Silva Mind Control. He estat tallerista en la I i II Jornada de Ioga a l’Educació a la UAB.






Judit Icart Camprubí


Mestra de primària, especialitzada en educació física. Professora de ioga integral i practicant de ioga des de fa anys. Formada en el nivell 1 de biodansa de Kairós, en Tècniques de ioga en l’educació (TRYE) i en Tècniques de relaxació (TYE) pel Rye. Actualment, dono tallers de ioga a l’educació i tallers de biodansa en alguns centres de ioga.









Escanear
Irene Mansilla Laguía
Graduada en educació Infantil per la UB, Tècnica d’educació Infantil i diplomada en Turisme per la UNED. Practicant de ioga i meditació Vipassana des de fa més de 17 anys i professora de ioga per infants i per famílies des del 2009 en diferents centres de ioga i escoles. Creadora de YOGAMINI, un ioga per nens i nenes que es caracteritza per un estil personal creat a partir de de la formació personal de l’autora en el món de l’educació i del ioga.




Isabel Miralvés Guiral

Professora de Cicles Formatius d'Informàtica, Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Enginyera Superior en Informàtica. Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).
Coach de Ioga Shri Vivek, Gestió d'Estrès i Conflictes Personals, certificada per “Nirperksha Sannyas Ashram”, d'ÍNDIA.
Formació en Art-teràpia. Associació per l'Expressió i la Comunicació de Barcelona.
Professora i practicant de Ioga Shri Vivek.
En el ioga he trobat tot el necessari per caminar en la multi dimensionalitat de la vida, i desenvolupar una base sòlida i científica. He fet una part important del centre de la meva vida la transmissió d'aquests coneixements a altres persones. En la meva línia professionals, comparteixo aquests ensenyaments als meus alumnes treballant el concepte de que ioga consisteix a unir-nos amb el que estem fent (ja sigui estudiar, treballar, relacionar-nos, cuidar-nos...) a través de les diverses tècniques que ens proposa aquesta ciència mil·lenària. En aquest sentit aplicar aquestes tècniques fa que la satisfacció a la vida augmenti, objectiu de tots.

M. Teresa Lladó i Esclusa 


  • Mestra de primària y professora de secundària, especialitzada en llengua francesa.
  • Professora de ioga.
  • Llicència d’estudis sobre el ioga a l’educació 2006-2007. Lloc web: http://www.xtec.cat/~mllado/
  • Diplomada en Tècniques de ioga en l’educació i en Tècniques de relaxació pel RYE França.
  • Secretària y formadora RYE.
  • Membre  del Grup de treball “El Ioga a l’ Educació” del ICE de la UAB, Barcelona 2007-13.
 La seva trobada amb MichelineFlak li va fer veure la importància d’ensenyar els nens a habitar el seu cos i la seva ment, a descobrir i a descobrir-se a través del ioga. Intenta, tal com diu la llegenda, “fer  la seva part”  per tal que l’aprenentatge i l’educació siguin moments de creixement i desenvolupament per als alumnes, mestres i  professors.







Maruja Rabat Monrós 

He estat mestra de primària i mestra d’espanyol per a fills d’emigrants a Londres, i ha impartit llengua anglesa a l’ESO. Professora de ioga. Instructora de Respiració Rítmica. Formadora del PMAV. Diplomada en Tècniques de Yoga a l’Educació (TYE) i en Tècniques de Relaxació, Yoga i Educació (TRYE) per l’associació RYE España. He participat en els tallers de la I i II Jornada de Ioga a l’Educació a la UAB.








Encarna Romero Buiza


  • Doctora en Pedagogia per la UB y Catedràtica de llengua Anglesa a Secundaria.
  • Professora d'Educació Primària durant 18 anys.
  • Diplomada en Tècniques de ioga a l'educació i en Tècniques de relaxació pel  RYE França.
  • Membre del Grup de treball “El Ioga a l’ Educació” del ICE de la UAB, Barcelona 2007-2013. Coordinadora del grup curs 2013-2014.
  • Coordinadora  del Grup de treball GRIAE (Grup de Recerca de Ioga a l’Educació) del ICE de la UB, Barcelona 2014-2016
La meva investigació es va fonamentar en els diaris escrits al llarg de quatre anys escolars. Un estudi narratiu fonamentat en la pràctica reflexiva que buscava la docent que jo era. Des del 2007 he utilitzat la tècnica de ioga a les meves aules de secundària.




Carmina Ruiz Serrano




Sóc mestra d’Educació Infantil i Primària i actualment treballo a l’Escola Masrampinyo de Montcada i Reixac (Barcelona). Practicant Hatha ioga. Continuo formant-me en ioga i pranayama.











Anna Vazquez Adell

Sóc mestra de l'escola pública Ramon Llull de Barcelona. Practico  Hatha ioga des de fa 15 anys. Formada pel RYE en tècniques de relaxació, yoga i educació.






Anna Vinyoles Auladell



  • Professora de secundària de Llengua i literatura catalanes des de 2004, actualment amb plaça a l'INS Euclides.
  • Professora de ioga Siromani pels Sivananda Yoga Vedanta Centres (Aluenda, Saragossa) des de 2012.
  • Yoga Acharya pels Sivananda Yoga Vedanta Centres (Orleans, França) des de 2015.
  • Des del 2016, realitzant la tesi doctoral en pedagogia sota el títol de “El ioga com a fint de benestar i èxit acadèmic a l'ESO: investigació-acció”.

Un retir d'una setmana em va canviar la percepció de la meva vida i, a poc a poc, ha canviat la meva visió de l'ensenyament – aprenentatge. No crec en una educació que no contempli l'aprenentatge d'eines per a la vida de tots els agents que hi intervenen, així que procuro que siguin presents a les meves classes.





Nuria Lorenzo Ramírez

Doctora en Pedagogia, Llicenciada en Ciències de l'Educació i Diplomada en Biblioteconomia i Documentació. Actualment és Professora Titular del Departament de Didàctica i Organització Educativa, Facultat d'Educació de la Universidad de Barcelona (UB). Així mateix, és coordinadora del Grup Consolidad de Recerca i Assesorament Didàctic (GIAD) i és Co-directora del Màster de Criança 0-3 i atenció socioeducativa a les famílies. Imparteix docència en els Graus de Formació del Professorat d'Educació Infantil i Educació Primària i també forma part de la Secció de Formació Permanent del Professorat d'Infantil, Primària i Secundària de l'Institut de Desenvolupament Professional - Institut de Ciències de l'Educació de la UB.
Coordinadora del GRIAE a l'ICE de la UB.





Cap comentari: