GRIAE,
Grup de Recerca de Ioga en l’Àmbit Educatiu, és un equip de
treball integrat per professionals de la docència en l’ensenyament
públic, alguns també professors de yoga, que ens proposem integrar
tècniques
procedents del món del ioga com a metodologia educativa dins les
aules convencionals.
Els docents que conformen aquest grup estem especialitzats en
diferents etapes educatives: INFANTIL, PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA, EOI,
CICLES FORMATIU i ESCOLES D’ADULS.
Dins
aquesta amplia gama de l’espectre educatiu, ens uneix el nostre
interès per fer recerca: observar, experimentar i constatar quin
impacte educatiu pot representar la pràctica del ioga dins del
currículum de les etapes educatives.
Alguns
membres del grup porten 20
anys treballant en aquest sentit,
en l'ICE de la Universitat de Barcelona i en algun altre.
L’experiència, publicacions i treballs d'alguns dels membres més
antics
són
una font de col·laboració i aprenentatge per als més joves.
Compartim les nostres habilitats i riqueses en les diverses trobades
que realitzem al llarg del curs escolar,
enguany
10 reunions estan previstes.
QUINS
OBJECTIUS PERSEGUIM COM A GRUP?
1.
GRIAE,
com a grup de recerca,
té
com a objectiu primordial difondre
el ioga a l’educació i reforçar les nostres pràctiques d’aula
des
d'un punt
de vista científic.
Un objectiu que ha donat lloc a diversos projectes durant cursos
passats. Pretenem difondre el ioga com la ciència
humanitària
que
és, i ampliar coneixements en aquesta direcció.
2.
Ens
proposem ajudar
tant l’alumnat que segueix una escolaritat sense problemes, de
vegades el més oblidat, com al que mostra
dificultats
d'aprenentatge.
Ens interessa incidir en la totalitat de l’alumnat, és a dir,
acompanyar-lo en el seu procés d’aprenentatge des d’un vessant
integrador on es tingui en compte el cos,
la ment, les emocions i l’espiritualitat (entesa no com a religió,
sinó com a evolució personal).
Les
activitats
que
proposen parteixen d’una concepció de l’alumnat com a persones
completes, com a aprenents en tots els àmbits de la seva vida. Per
tant, defensem una formació acadèmica i humana de qualitat, que
permeti a l’alumnat treballar,
esforçar-se, progressar i gaudir del propi procés d’aprenentatge.