dimarts, 29 de desembre de 2015

QUI SOM


GRIAE, Grup de Recerca de Ioga en l’Àmbit Educatiu, és un equip de treball integrat per professionals de la docència en l’ensenyament públic, alguns també professors de yoga, que ens proposem integrar tècniques procedents del món del ioga com a metodologia educativa dins les aules convencionals. Els docents que conformen aquest grup estem especialitzats en diferents etapes educatives: INFANTIL, PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA, EOI, CICLES FORMATIU i ESCOLES D’ADULS.

Dins aquesta amplia gama de l’espectre educatiu, ens uneix el nostre interès per fer recerca: observar, experimentar i constatar quin impacte educatiu pot representar la pràctica del ioga dins del currículum de les etapes educatives.


Alguns membres del grup porten 20 anys treballant en aquest sentit, en l'ICE de la Universitat de Barcelona i en algun altre. L’experiència, publicacions i treballs d'alguns dels membres més antics són una font de col·laboració i aprenentatge per als més joves. Compartim les nostres habilitats i riqueses en les diverses trobades que realitzem al llarg del curs escolar, enguany 10 reunions estan previstes.


QUINS OBJECTIUS PERSEGUIM COM A GRUP?


1. GRIAE, com a grup de recerca, té com a objectiu primordial difondre el ioga a l’educació i reforçar les nostres pràctiques d’aula des d'un punt de vista científic. Un objectiu que ha donat lloc a diversos projectes durant cursos passats. Pretenem difondre el ioga com la ciència humanitària que és, i ampliar coneixements en aquesta direcció.


2. Ens proposem ajudar tant l’alumnat que segueix una escolaritat sense problemes, de vegades el més oblidat, com al que mostra dificultats d'aprenentatge. Ens interessa incidir en la totalitat de l’alumnat, és a dir, acompanyar-lo en el seu procés d’aprenentatge des d’un vessant integrador on es tingui en compte el cos, la ment, les emocions i l’espiritualitat (entesa no com a religió, sinó com a evolució personal).



Les activitats que proposen parteixen d’una concepció de l’alumnat com a persones completes, com a aprenents en tots els àmbits de la seva vida. Per tant, defensem una formació acadèmica i humana de qualitat, que permeti a l’alumnat treballar, esforçar-se, progressar i gaudir del propi procés d’aprenentatge.